slider slider slider slider slider slider slider slider slider slider slider slider slider slider slider slider

Metodička prevence

30.09.2017

Plán práce metodika prevence na rok 2018/2019

ZŠ nám. A. Jiráska, Lanškroun

Mgr. Iveta Dušková

 

Plán práce

 

- podporovat žáky v získávání sebedůvěry, zvládání stresových situací, řešení konfliktů

 

- podporovat práci školního parlamentu

 

- sledovat dění ve škole, všímat si vztahů mezi žáky

 

- vytvářet pozitivní klima na škole

 

- zapojit žáky do všech aktivit na škole

 

- poskytování poradenské pomoci rodičům i žákům v oblasti rizikového chování, zneužívání návykových látek, šikany

 

- spolupráce s odborníky a PPP

 

- úzká spolupráce s výchovným poradcem

 

- účast na školících akcích / Běleč nad Orlicí /

 

- podpora zdravého životního stylu

 

 

 

Září       

- zpracování plánu práce

- seznámení žáků se školním řádem / třídnické hodiny /

- vytvoření pravidel chování – umístit na viditelném místě ve třídě a vést žáky k dodržování

- volba žákovské samosprávy

- práce školního parlamentu, schránka důvěry

- pravidelné třídnické hodiny se zaměřením na klima ve třídě

- nabídka programů PPP Ústí nad Orlicí

- konzultační hodiny výchovného poradce – úterý 15.30-16.15

- nabídka volnočasových aktivit a kroužků na škole i v DDM

- sledovat ve spolupráci s výchovnou poradkyní žáky z problematických rodin

- adaptační pobyt žáků 6. tříd (stmelení kolektivu) –Dolní Čermná

- cyklistický kurz žáků 8. ročníku

- třídní schůzky – upozornit rodiče na nebezpečí kyberšikany a zneužití sociální sítě, nabídka besed v rámci preventivního programu

- literární besedy v knihovně v rámci hodin českého jazyka

- beseda žáků devátých tříd na Úřadu práce v Ústí nad Orlicí

 

 

Říjen

- schůzka školního parlamentu (bezpečné klima ve škole) - Mgr. Balcarová, Mgr. Kopecký

- ZRV, OV, beseda se žáky (vzájemné vztahy, nebezpečí šikany)

- projektový den v rámci volby povolání

- literární besedy v knihovně (6.  –  9. ročník, výběr)

- exkurze žáků v podnicích regionu

- Burza škol – pro žáky devátých tříd

- primární preventivní program PPP UO 3.C, 9.A

 

 

 

Listopad

- beseda o právním vědomí – p. kurátorka Drozdová

- školení metodika prevence – dle termínu PPP / Běleč nad Orlicí /

- zhodnocení práce na pedagogické radě

- sledování školní docházky, individuální pohovory s problematickými žáky

- Den otevřených dveří

- hodnocení IVP

- primární prevence - pan Kadlec - 6., 7. ročníky

- PPP UO program Stonožka 2.B

 

 

Prosinec

- vánoční besídky, výstava prací, vánoční zpívání žáků, jarmark

 

 

Leden

- beseda v knihovně (aktuální problémy zachycené v literatuře)

- v jednotlivých třídách beseda o sledovanosti televizních pořadů, počítačových hrách apod.

- zhodnocení práce metodika prevence na pedagogické radě

- lyžařský výcvik žáků sedmých tříd

- vyhlášené soutěže a olympiády

 

Únor

- vyhlášené soutěže a olympiády

- hodnocení IVP

- PPP UO program Stonožka 2.A,B, program Do dna? 8.A.B

 

Březen

- beseda s policistou – 6. ročník (dopravní předpisy, kriminalita)

- dopravní soutěž

- jednání s ředitelstvím školy

- projekt k Měsíci knihy – recitační soutěž, podpora čtenářských dovedností

 

 

Duben

- Den Země

- OV, RV – rasismus mezi lidmi, intolerance (hry na podporu soužití v kolektivu)

- zhodnocení práce na pedagogické radě

- kontrola zápisů z jednání s rodiči

- soutěž Právo pro každý den

 


Květen

- tematicky zaměřené exkurze a výlety

- atletické přebory

- celoškolní turnaj ve stolním tenise

- zahraniční zájezdy do Anglie a Vídně

- hodnocení IVP

 

Červen

- atletické soutěže, turistický kurz žáků 9. tříd

- zhodnocení práce na pedagogické radě

- Den dětí – spolupráce s hasičskou jednotkou

- školní akademie

 

Průběžně

- kontrola docházky (v případě záškoláctví další postup)

- sledovat, zda nedochází k šikaně dětí, řešit jednotlivé případy s žáky i rodiči a ve spolupráci s orgány sociální péče

- účast metodika prevence na výchovných komisích s rodiči

- spolupráce metodika prevence s třídními učiteli a výchovným poradcem

- účast na seminářích

- divadelní představení v Brně

- 6. – 9. ročník hudebně výchovný pořad, dle aktuální nabídky

- filmový dokument (dle nabídky)

 

Vypracovala: Mgr. Iveta Dušková

 

V Lanškrouně dne 10. 9. 2018

 

 

 

 

 

Minimální program prevence 

ZŠ A. Jiráska Lanškroun

školní rok 2018/19


Metodik prevence: Mgr. Iveta Dušková 


Ve školním roce 2018/2019 se vyučující opět zaměří na minimalizaci negativních jevů na škole. V rámci prevence škola nabízí mnoho zájmových kroužků, kulturních a sportovních akcí, znalostních soutěží, exkurzí i poznávacích zájezdů

V 6. třídách proběhne v září adaptační kurz ve spolupráci s PPP v Ústí nad Orlicí.

Nejdůležitější úkoly školního roku:

1. Důsledné dodržování pravidel školního řádu a vyvozování závěrů při jeho porušování.

2. V případě požití návykových látek postupovat podle Krizového plánu školy.

3. Ve spolupráci s výchovnou poradkyní a třídními učiteli mapovat konkrétní situace v jednotlivých třídách.

4. Pokračovat ve spolupráci s PPP, kurátorkou, sociálními pracovníky.

5. Spolupráci s rodinou je třeba chápat jako prioritu.

6. Preferovat besedy nad pouhými přednáškami.

7. Do oblasti prevence zapojit ve větší míře žákovský parlament.

8. Pokračovat ve výchovných programech, které se osvědčily.

9. Na třídních schůzkách stále připomínat nebezpečí neg. jevů a informovat rodiče o možných postupech řešení.

10. Zajistit besedy i pro širokou rodičovskou veřejnost.

 

 

Všichni pedagogičtí pracovníci dbají na rozvoj žáků, podporují jejich zdravé sebevědomí, schopnost vytvářet přátelské vazby, nenásilně řešit konflikty. V hodinách výchov seznamují se zdravým životním stylem, negativními důsledky požívání alkoholu, kouření, drog.

Do výuky zařadí informace o návykových látkách a jejich účincích, poradí, jak čelit negativnímu tlaku vrstevníků, jak se vypořádat s konfliktními situacemi a stresem.

 

Učitelé se zaměří nejen na poskytování informací, ale také na formování postojů žáků.

Škola nabízí poradenské služby a zajistí poradenské služby specializovaných poradenských a preventivních zařízení pro žáky, rodiče a pedagogy.

Ve výuce je zařazena skupinová práce i projektové vyučování, při kterém se mohou žáci blíže seznámit s děním kolem sebe a aktuálními tématy. Celoškolský projekt navíc podporuje spolupráci žáků napříč ročníky, což je podstatný prvek prevence šikany starších žáků vůči mladším.

Učitelé nabízí všem rodičům individuální konzultace pravidelně jednou za měsíc.

 

Všichni vyučující byli seznámeni se školní preventivní strategií.

 

Školní preventivní strategie rizikového chování u žáků zaměřená na

předcházení rizikovým projevům v chování žáků

 

1.             šikana (kyberšikana)

2.             záškoláctví

3.             návykové látky (podezřelé látky, drogy, alkohol, kouření)

4.             prevence úrazů (násilí, doprava)

5.             porucha příjmu potravy

6.             negativní působení sekt

7.             sexuální rizikové chování

8.             týrané či zanedbávané dítě

9.             vandalismus

 

 

1.             ŠIKANA

Prevence

  1. Učitelé jsou seznámeni s Metodickým pokynem ministra školství, mládeže a tělovýchovy k prevenci a řešení šikanování mezi žáky škol a školských zařízení.
  2. Doporučená literatura pro učitele „Bolest šikanování“
  3. Zvýšený a kvalitní dozor o přestávkách.
  4. Ve výuce zařazovat aktivity vedoucí ke zlepšení vztahů mezi spolužáky, posilování třídní soudržnosti, spolupráce, komunikace ap.
  5. Vytvoření třídních pravidel, která budou ve třídě vyvěšená a budou se dodržovat. V případě jejich porušení budou jasné i sankce, které budou následovat; důslednost.
  6. Snaha o vytvoření vztahu důvěry mezi učiteli a žáky, aby se nikdo nebál požádat o pomoc.
  7. Na nástěnce jsou vyvěšené informace pro žáky, kteří se stali svědky či oběťmi šikany (co je to šikana, kam se obrátit o pomoc ap.).
  8. Učitelé si jsou vědomi varovných příznaků, kterými se šikana ve škole projevuje, a důsledně je sledují (žák vchází do třídy až s učitelem, o přestávce postává v blízkosti dospělých, projevy outsidera, stísněnosti, vylučování z kolektivu, ponižování, zesměšňování, „vtípky" ap.). Pokud některé z nich zaregistrují, okamžitě se obrátí na školní metodičku prevence nebo výchovnou poradkyni a ve spolupráci s nimi situaci okamžitě řeší.
  9. Do prevence šikanování jsou zapojeni i nepedagogičtí pracovníci (družinářky ap.).

Postup při zjištění šikany:

 

Šikana - postup

  1. Rozhovor s informátory (učitel, žáci, rodič ap.).
  2. Ochrana oběti (umístění žáka do chráněného prostředí s dohledem dospělé osoby – např. kabinet metodika prevence, zvýšené dozory, pozor dávat zejména při příchodech a odchodech do školy a o přestávkách, v nutném případě lze i dítě nechat doma).
  3. Rozhovor s obětí (bereme zřetel na trauma, stud, mlčenlivost oběti).
  4. Nalezení vhodných svědků (= žáci, kteří s obětí sympatizují nebo ji alespoň neodmítají, nezávislí na agresorovi, kteří nepřijímají normy šikanování; pozor – nemusí to být tzv. slušný žák nebo žák dobře se učící!).
  5. Individuální, případně i konfrontační rozhovory se svědky.
  6. Rozhovor s agresory, případně jejich konfrontace (nikdy ne mezi agresory a obětí!). Rozhovory probíhají v pořadí informátor – oběť – svědci – agresoři. Je třeba zjistit:
  • kdo je oběť;
  • kdo je agresor;
  • kdy a kde k šikaně dochází;
  • jakou formou;
  • jak dlouho a jak často trvá;
  • proč to dělají;
  • jaký trest (opatření) bys navrhoval ke zlepšení situace.
  • seznámení rodičů s problémem;
  • postupné vyjádření ostatních pedagogů;
  • vyjádření žáka;
  • vyjádření rodičů;
  • rozhodování komise za zavřenými dveřmi;
  • seznámení rodičů a žáka se závěry komise (závěrem může být dle závažnosti situace důtka tř. učitele či ředitele školy, snížená známka z chování, dozor ze strany OSPOD, doporučení rodičům zainteresovaných dětí vyhledat odbornou pomoc – psycholog, SVP, doporučení umístit žáka do pobytového zařízení SVP, návrh OSPOD k zahájení řízení o nařízení předběžného opatření či ústavní výchovy ap.);
  • všechny strany podepíší zápis z jednání;
  • pokud je agresorů více, nikdy je s rodiči nebereme k výchovné komisi všechny najednou, ale situaci řešíme postupně s každým zvlášť!
  • tento postup se vztahuje na řešení počáteční šikany (stadium 1, 2, 3 podle Koláře); pokud se jedná o závažná stadia, škola požádá o pomoc odborníky ze SVP nebo PPP;
  • pokud šikanování naplnilo skutkovou podstatu přestupku nebo trestného činu, oznamujeme tuto skutečnost Policii ČR;
  • výpovědi jsou podrobně zaznamenávány stejně tak, jako další postup a závěry školy – dokumentace!
  1. Konzultování situace s ostatními učiteli (případně s vedením školy).
  2. Výchovná komise (pedagog – pedagogové, agresor a jeho rodiče, výchovný poradce či metodik, pracovník OSPOD, ředitelka nebo zástupkyně školy:
  3. Individuální rozhovor s rodiči oběti (informace o zjištění a závěrech školy, dohoda o vzájemné spolupráci a informovanosti).
  4. Práce s celou třídou (lze řešit vlastními silami nebo povolat odborné pracovníky ze SVP, PPP ap.):
  5. Výchovná opatření pro potrestání agresorů (napomenutí, důtky, snížená známka z chování, převedení do jiné třídy, návštěva v PPP)

 

Šikana a zákon

Šikana bývá nejčastěji postihována podle ustanovení trestního zákona, a to jako:

  • § trestný čin omezování osobní svobody (podle § 231);
  • § trestný čin vydírání (podle § 235);
  • § trestný čin útisku (podle § 237);
  • § trestný čin loupeže (podle § 234);
  • § trestný čin ublížení na zdraví (podle § 221);
  • § trestný čin poškozování cizí věci (podle § 257);
  • § trestný čin znásilnění (podle § 241), či pohlavního zneužívání (podle § 242).

K tomu, aby byl pachatel postižen, musí být starší 15 let (15 – 18 let mladiství).

Žáci mladší 15 let nejsou trestně odpovědní, jsou však předáni do péče orgánu sociálně-právní ochrany, případně mohou být postiženi jejich rodiče. Nezletilému pachateli je možné nařídit ústavní výchovu, může nad ním být stanovený dohled.

Pokud jde o trestní sazby, je v případě šikany možný i jednočinný skutek, tzn. že jedno jednání může být kvalifikováno jako více trestných činů.

Pokud k šikanování došlo v průběhu vyučování, nese plnou odpovědnost škola.

Prokáže-li se zanedbání ředitele školy nebo některého pedagoga, může být právně nebo pracovně-právně potrestán. Po školském zařízení lze v oprávněných případech požadovat i náhradu škody vzniklé v důsledku šikany, a to jak náhradu na věcech, tak na zdraví, včetně způsobené psychické újmy. Pokud žák v důsledku šikany nemohl např. docházet do školy (vyšší stupeň šikany), nese školské zařízení odpovědnost i za škody vzniklé rodičům dítěte v důsledku např. uvolnění ze zaměstnání, zajištění hlídání dítěte, zajištění doprovodu do a ze školy apod.

Kyberšikana

Charakteristika:

Jedná se o specifický druh šikany. Kyberšikana se odehrává ve virtuálním světě  přes telefon, internet, instant messaging (ICQ, AIM sítě) apod.

Nejrozšířenější:

Kyberšikana - nebezpečné komunikační jevy realizované prostřednictvím

mobilních telefonů nebo služeb v rámci internetu, jež mají za následek ublížení nebo jiné poškození oběti

Kybergrooming - chování uživatelů internetu,které má v oběti vyvolat falešnou důvěru a přimět ji k osobní schůzce, jejímž výsledkem

může být sexuální zneužití oběti, fyzické násilí na oběti, zneužití oběti pro dětskou prostituci, k výrobě dětské pornografie apod.

Kyberstalking - označuje opakované, dlouhodobé, systematické a stupňované obtěžování - bombardování SMS zprávami, e-maily, telefonáty prostřednictvím sociálních sítí apod.

 

Formy kyberšikany

Publikací záznamu – videa, zvuku, online komunikace (jedná se o zveřejnění a záznam vizuálního či textového obsahu (nahrávka kamerou či telefonem…), který zesměšňuje oběť, narušuje soukromí oběti nebo obsahuje akt páchané šikany či násilí na oběti

Falšování identity sem spadají falešné blogy, profily na sociálních serverech, či prezentacích menších sociálních skupin ( školní web, online komunity) , různé ztrapňování

Ukradení identity útoční zjistí nebo prolomí heslo oběti, pronikne do jejího virtuálního profilu a prostřednictvím ukradené identity oběť poškodí – zcizení elektronického účtu apod)

Ponižování a pomlouvání

Provokování a napadání uživatelů v online komunikaci např. v rámci veřejných chatů a diskuzí

Zveřejňování cizích tajemství s cílem poškodit oběť

Vyloučení z virtuální komunity např. ze skupiny přátel

Obtěžování

 

Prevence:

Snažíme se pochopit podstatu kyberšikany a mluvíme o ní.

Obeznámení s pojmy kyberšikany a odlišení od ostatních forem šikany.

Poučení o odpovědnosti související s používáním ICT  i o sankcích za jejich zneužívání.

  • Nebuďte přehnaně důvěřiví, nikdy nevíte, kdo je druhé straně
  • Nesdělujte citlivé informace (osobní údaje, osobní fotografie, hesla k účtům, apod)
  • Respektujte ostatní uživatele
  • Seznamte se s pravidly služeb internetu a GSM sítí

seznámení s pomoci i v případě, že se kyberšikana objeví mimo školu

poučit žáky, jak se bránit útokům

  • Oznamte útoky dospělým, známým
  • Zablokujte útočníkovi možnost přístupu k vám, změňte svou virtuální identitu
  • Ukončete s útočníkem komunikaci, nechtějte se pomstít
  • Pokuste se útočníka odhalit, identifikovat
  • Uschovejte si důkazy pro možné vyšetřování (zprávy, videozáznamy, odkazy, naweby, blogy…)
  • Pokud probíhá ve vašem okolí kyberšikana, nebuďte lhostejní, oběť podpořte, poraďte jí, nabídněte pomoc

.
Kontrolujeme:
k jakým účelům žáci ve škole používají internet

- vybavení a systémy, aby je nemohli zneužívat původci kybernásilí

- provádění každoročního průzkumu zkušeností žáků se šikanou, včetně kyberšikany

Usnadnění postiženým, jak nahlásit kyberšikanu seznámení žáků s různými způsoby, jak a komu ve škole oznámit, že ví o existenci případů kyberšikany informace mohou sdělit např. školnímu preventistovi, výchovnému poradci, třídnímu učiteli, vrstevníkům, anonymně do schránky důvěry apod.

Podpora pozitivního využívání technologií:

poutavého a efektivní učení - flexibilnější, kreativnější a dostupnější vysvětlení žákům, jak používat IVT bezpečně, aby vedly k podpoře sebeúcty, průbojnosti a budování přátelství

p při zjištění kyberšikany:

Postup je v základech stejný jako při zjištění klasické šikany. Níže jsou uvedeny doporučení, které se vztahují ke kyberšikaně v její odlišnosti od klasické šikany.

1. Důkladně vyšetřete všechny incidenty tak, abyste mohli v případě nutnosti kázeňsky postihnout ty žáky, kteří se kyberšikany dopustili. Jakmile identifikujete agresora/y, zvolte takové řešení, které je odpovídající závažnosti prohřešku a důsledkům, které způsobil.

2. Ponechávejte si všechny důkazy kyberšikany. Založte si složku, kde budete mít všechny snímky obrazovky, zprávy, záznamy apod. Tak můžete demonstrovat závažnost chování a jeho dopad na školu. Toto je rozhodující zejména v případech, kdy máte v úmyslu žáky formálně potrestat .

3. Zajistěte si podporu a pomoc externího pracovníka, se kterým má vaše škola navázanou spolupráci, nevyjímaje pracovníka represivního orgánu. To zvláště v případě, kdy kyberšikana zahrnovala reálné ohrožení bezpečnosti žáků nebo zaměstnanců školy.

4. Informujte rodiče kyberagresora o tom, že chování jejich dítěte je bráno vážně a na vaší škole nebude tolerováno.

5. Poučte rodiče o tom, že mohou kontaktovat právníka. Některé případy kyberšikany nespadají do kompetencí školy. V těchto případech mohou mít rodiče zájem řešit situaci jinými cestami. Mohou žalovat kyberagresora u občanského soudu např. za obtěžování, úmyslné vystavování nepříjemným zážitkům, stresu atd.

6. V případech, kdy se kyberšikana odehrála prostřednictvím mobilního telefonu, kontaktujte mobilního operátora. Shromažďuje data, která mohou sloužit jako důkaz. Předtím, než je vymaže, uchovává je po nějakou dobu na svých serverech.

7. Kontaktujte a spolupracujte s MySpace, Facebookem, nebo jakýmkoli jiným webovým prostředím, kde ke kyberšikaně došloJejich zaměstnanci jsou zvyklí spolupracovat při řešení kyberšikany a mohou vám asistovat při odstranění závadného obsahu, shromažďování důkazů, nebo vám mohou poskytnout kontakt na někoho, kdo vám může pomoci.

8.   Poproste o radu ostatní školy, jak ony v minulosti řešily podobné případy.

9. Používejte kreativní strategie neformálních řešení, obzvláště v případech méně závažných forem kyberšikany, které nevyústily do závažné újmy oběti. Například můžete od žáků požadovat, aby vytvořili plakáty proti kyberšikaně a vyvěsili je po škole. Od starších žáků můžete požadovat, aby připravili pro mladší stručnou přednášku o důležitosti zodpovědného používání moderních technologií. Je důležité odsoudit kyberšikanu – poslat zprávu zbytku školy, že šikana v jakékoli formě je nemorální, špatná.

 

Kam se obrátit o pomoc?

Pomoc online:

www.pomoconline.czwww.pomoc@linkabezpeci.cz

Národní centrum bezpečnějšího internetu:

www.uoou.czwww.posta@uoou.cz

Poradenská linka pro pedagogy:

+420 841 220 220

+420 777 711 439

Policie    158KOLÁCTVÍ – absence ve škole

 

 

Prevence

  • důsledné dodržování školního řádu v bodech týkajících se docházky do školy
  • důsledná kontrola absence a docházky třídním učitelem
    • žáci jsou povinni řádně docházet do školy nebo školního zařízení a řádně se vzdělávat (§ 22 odst. 1 písmeno a) zákona č. 561/2004 Sb.);
    • zákonní zástupci dětí a nezletilých žáků jsou povinni zajistit, aby dítě/žák docházel řádně do školy nebo šk. zařízení (§ 22 odst. 3 písmeno a) zákona č. 561/2004 Sb.);
    • když zákonný zástupce neposílá dítě do školy, dopouští se protiprávního jednání nebo dovoluje dítěti vést nemravný a zahálčivý život
    • do 10 hodin neomluvené absence = pohovor tř. učitele s rodičem s následným zápisem (projedná se důvod nepřítomnosti žáka a způsob omlouvání jeho nepřítomnosti s upozorněním na povinnosti stanovené zákonem, seznámení s důsledky narůstající neomluvené absence);
    • 10 a více hodin = výchovná komise za účasti OSPOD (rodiče vyzveme doporučeným dopisem a o jednání provedeme zápis);
    • 25 a více hodin = předat záležitost formou oznámení orgánu sociálně-právní ochrany.
    • není naší povinností rodiči něco dokazovat nebo ho kárat; za dítě má ze zákona odpovědnost rodič a má právo jeho nepřítomnost omluvit;
    • pokud máme podezření, že se zákonný zástupce dopouští podporování zahálčivého způsobu života, oznámíme věc orgánu sociálně-právní ochrany;
    • pokud absence trvá déle než 3 dny a rodič uvádí, že bylo dítě nemocné, nicméně my máme důvodné podezření, že o žádnou nemoc nejde, požádáme praktického lékaře o jeho vyjádření (když lékař nebude chtít spolupracovat, můžeme se odvolat na dohodu MŠMT a Sdružení praktických lékařů); omluvenku od lékaře lze vyžadovat, jedná-li se o dítě, které má i kratší velmi častou absenci, nebo o dítě, které mívá neomluvenou absenci, v situaci, kdy „nemocné“ dítě pobíhá venku, chodí nakupovat ap.).
    • Zajistí-li učitel podezřelou látku a je podezření, že se jedná o drogu či jinou zdraví škodlivou látku (přírodního či syntetického původu), přivolá si další dospělou osobu jako svědka a v jeho přítomnosti uloží tuto látku do obálky.
    • Na obálku napíše datum, čas a místo zajištění látky. Obálku přelepí, opatří razítkem školy a uloží do školního trezoru.
    • Následně vyrozumí policii. Identifikaci provede vždy policie, nikoliv pedagog či jiný zaměstnanec školy.
    • Po zjištění druhu látky škola zavolá rodiče a koná další příslušné kroky.
    • Oznámení situace a závěrů na OSPOD.
  1. Rozhovor s rodičem:
  2. Pokud dítě nechodí do školy opakovaně či dlouhodobě a absence není omluvená, má škola oznamovací povinnost (OSPOD). Absenci sleduje a eviduje tř. učitel:
  3. Účelové a skryté záškoláctví (rodič dítěti absenci omluví, my však máme podezření, že to není pravdivé)

 

Postup při zadržení OPL u žáka

  • Při nálezu látky u žáka, kterou můžeme považovat za OPL, vyrozumíme vedení školy
  • Sepíšeme záznam s vyjádřením žáka, u kterého byla OPL nalezena, datum, čas místo nálezu a jméno žáka s jeho podpisem. Zápisu a rozhovoru je přítomen ředitel školy, nebo zástupce ředitele školy.
  • Vyrozumíme zákonného zástupce žáka a policii ČR, která provede zajištění látky.

b.        Návykové látky

POSTUP ŠKOLY V PŘÍPADĚ VÝSKYTU ZNEUŽÍVÁNÍ NÁVYKOVÝCH LÁTEK

V případě podezření na zneužívání návykových látek

  1. Výchovný poradce, popřípadě třídní učitel či metodik prevence, provede diskrétní šetření, pohovor s žákem.
  2. Doporučí rozhovor s odborníkem – Linka důvěry, PPP, SVP, Prev-centrum ap.
  3. Kontaktuje rodiče – seznámí je se situací a nabídne kontakty na zainteresované instituce. Při negativní reakci rodičů na sdělení a v případě, že rodiče nezařídí pro žáka další péči, uvědomí škola sociální odbor nebo Policii ČR.
  4. Metodik prevence (pracovník SVP či PPP) bude s rizikovou třídou pracovat v preventivní oblasti, třída bude monitorována. V akutním případě, kdy je žák prokazatelně ovlivněn drogou (i alkoholem) v době vyučování.
  5. Žák je odveden ze třídy do místnosti, v níž je zajištěn nepřetržitý dohled dospělé osoby a kde zůstane až do doby, než si pro něj přijede lékařská služba nebo rodiče.
  6. Zamezíme dalšímu požití drogy a pokusíme se zjistit, jakou drogu jedinec požil. Zjistíme stav vědomí (dezorientace v čase, místě nebo osobě, snížená bdělost) a základních životních funkcí (dýchání, srdeční činnost) a zvážíme přivolání záchranné služby první pomoci – lepší je planý poplach a případné nepříjemné vysvětlování okolností policistům, než výčitky, že jste nezabránili smrti člověka. Pokud je osoba bezvládná, položte ji raději do stabilizované polohy na bok, aby se nezadusila zvratky.
  7. V případě vážných zdravotních příznaků (žák upadá do bezvědomí, nelze jej probudit, zvrací, došlo k úrazu hlavy, psychické problémy – dezorientace, vyhrožování ap.) ředitel školy nebo výchovný poradce (metodik) kontaktuje zdravotnické zařízení a následně rodiče.
  8. V případě lehčích příznaků učitel uvědomí rodiče o zdravotních potíží žáka a vyzve je, aby si dítě okamžitě vyzvedli, neboť je nutné lékařské vyšetření.
  9. Rodič je seznámen se zdravotními potížemi dítěte (rozšířené zornice, potíže s dýcháním, zvracení).
  10. Pedagog odkáže rodiče na odborníky specializovaných pracovišť (PPP, SVP).
  11. V případě, že si rodič pro dítě nepřijde, škola bezodkladně volá lékařskou službu, o čemž jsou rodiče vyrozuměni.
  12. O případu je vyhotoven podrobný zápis.
  13. Rodiče žáka jsou následně (druhý den) informováni o kázeňských opatřeních, znovu vyzváni k návštěvě odborného pracoviště, mohou si domluvit pravidelné schůzky, na nichž se budou informovat o průběhu problému s TU nebo MP.
  14. Metodik prevence (pracovník SVP či PPP) bude s rizikovou třídou pracovat v preventivní oblasti, třída bude monitorována.

Postup při konzumaci omamných a psychotropních látek ve škole

  • Ve vnitřních a vnějších prostorách školy je zakázáno užívání OPL, proto při přistižení žáka při konzumaci a OPL mu musíme v další konzumaci zabránit, návykovou látku musíme zajistit.
  • Školní řád obsahuje ustanovení o zákazu konzumace OPL ve škole a postihy za porušení tohoto zákazu.
  • Pokud žákovi hrozí akutní nebezpečí (vyhodnotí pedagogický pracovník), žák je ohrožen na zdraví a životě, zajistí nezbytnou pomoc a zavolá lékaře.
  • Pokud žák není schopen pokračovat ve vyučování, přivolá se zákonný zástupce žáka, aby si ho vyzvedl, popřípadě se pomoc žádá od orgánu sociálně právní ochrany, pokud zákonný zástupce žáka není k zastižení.
  • události sepíše metodik prevence, zajistí vyjádření žáka
  • Třídní učitel informuje zákonného zástupce žáka o porušení zákazu konzumace OPL a vše nahlásí orgánu sociálně právní ochrany dítěte.
  • Následuje sankce za porušení zákazu konzumace OPL stanovený školním řádem – snížená známka z chování.

výrobky

Ve vnitřních i vnějších prostorách všech typů škol je zakázáno kouřit. Kouřit zde nesmějí žádné osoby a není možné ani zřizovat kuřárny nebo místa pro kouření vyhrazená.

Prostory školy jsou označené viditelným textem doplněným grafickou značkou zákazu kouření.

Školním řádem zakazuje kouření v prostorách školy, v okolí školy a na akcích pořádaných školou.

 

Konzumace tabákových výrobků ve škole

V případě, kdy je žák přistižen při konzumaci tabákových výrobků v prostorách školy nebo v době školního vyučování, či v rámci akcí školou pořádaných, je nutné tabákový výrobek žákovi odebrat a zajistit, aby nemohl v konzumaci pokračovat.

Pedagogický pracovník dále postupuje podle školního řádu školy.

V případě porušení zákazu kouření informuje třídní učitel zákonného zástupce nezletilého žáka.

V závažných případech (zejména s ohledem na věk nebo chování dítěte) a jestliže se jednání opakuje, vyrozumí škola orgán sociálně právní ochrany obce s rozšířenou působností. Škola může od orgánu sociálně-právní ochrany obce vyžadovat pomoc.

konzumace tabákových výrobků ve škole je třeba vyvodit sankce stanovené školním řádem.

 Postup při konzumaci tabákových výrobků ve škole

  • ve vnitřních a vnějších prostorách školy je zakázáno kouřit, proto při přistižení žáka při konzumaci cigaret a jiných tabákových výrobků mu musíme v další konzumaci zabránit.
  • události sepíše metodik prevence
  • školní řád obsahuje ustanovení o zákazu kouření v prostorách školy a postihy za porušení tohoto zákazu.
  • třídní učitel informuje zákonného zástupce žáka o porušení zákazu kouření.
  • při opakovaném přistižení škola informuje orgán sociálně právní ochrany.
  • následují sankce za porušení zákazu konzumace tabákových výrobků, stanovených školním řádem – snížená známka z chování.

 

d.        Alkohol

Prodej nebo podávání alkoholických nápojů osobám mladším 18 let je v ČR zakázáno. Zakázáno je rovněž osobám mladším 18 let alkohol nabízet, anebo je v konzumaci alkoholu podporovat.

Školním řádem škola stanoví zákaz užívání alkoholu v prostorách školy v době školního vyučování i na všech akcích školou pořádaných.

Podávání alkoholických nápojů osobám mladším 18 let může být trestným činem nebo přestupkem.

Konzumace alkoholu ve škole

V případě, kdy je žák přistižen při konzumaci alkoholu v prostorách školy nebo v době školního vyučování, či v rámci akcí školou pořádaných, je mu třeba v další konzumaci zabránit.

Alkohol je třeba žákovi odebrat a zajistit, aby nemohl v konzumaci pokračovat.

V případě, kdy je žák pod vlivem alkoholu do té míry, že je ohrožen na zdraví a životě, zajistí škola první pomoc a péči a volá lékařskou službu první pomoci.

Jestliže akutní nebezpečí nehrozí, postupuje pedagogický pracovník podle školního řádu školy.

V případě, že žák není schopný pokračovat ve vyučování, vyrozumí škola ihned zákonného zástupce a vyzve jej, aby si žáka vyzvedl, protože není zdravotně způsobilý k pobytu ve škole.

Jestliže není zákonný zástupce dostupný, vyrozumí škola orgán sociálně právní ochrany dítěte obce s rozšířenou působností a vyčká jeho pokynů. Škola může od orgánu sociálně-právní ochrany dítěte obce s rozšířenou působností vyžadovat pomoc.

Zákonnému zástupci ohlásí škola skutečnost, že žák konzumoval alkohol ve škole i v případě, kdy je žák schopen výuky.

Jestliže se situace opakuje, splní škola oznamovací povinnost k orgánu sociálně-právní ochrany dítěte. Oznamovacím místem je příslušný odbor obecního úřadu obce s rozšířenou působností podle místa bydliště dítěte.

V případě uživatelova zájmu nebo zájmu jeho zákonných zástupců, poskytne škola potřebné informace o možnostech odborné pomoci při řešení takové situace.

konzumace alkoholu ve škole je třeba vyvodit sankce stanovené školním řádem. Za nebezpečné a protiprávní jednání je rovněž považováno navádění jiných žáků k užívání alkoholických nápojů.

Nález alkoholu ve škole

V případě, kdy pracovníci školy naleznou v prostorách školy alkohol, postupují takto:

Tekutinu nepodrobují žádnému testu ke zjištění jeho chemické struktury,

ihned uvědomí vedení školy.

Nalezenou tekutinu uloží u vedení školy pro případ usvědčujícího důkazu.

Zpracují stručný záznam o události.

 

Jak řešit případy související s krádežemi a vandalismem v prostředí škol

Krádeže, zejména mobilních telefonů, a ničení školního majetku, jsou nejčastějšími formami protiprávního jednáním, se kterými se lze v prostředí škol setkat.

Jak postupovat při nahlášení krádeže žákem

 pořídit záznam na základě výpovědi poškozeného

věc předat orgánům činným v trestním řízení (ohlásit na místní nebo obvodní oddělení Policie ČR) nebo poučit poškozeného žáka (jeho zákonného zástupce), že má tuto možnost.

V případě, že je znám pachatel, je třeba nahlásit věc orgánu sociálně-právní ochrany (byl-li pachatel mladší 18 let) a současně věc předat orgánům činným v trestním řízení.

Jak postupovat preventivně proti vandalismu

Ve školním řádu uvést, že každý je odpovědný za škody, které svým jednáním způsobil, a proto po něm bude škola požadovat náhradu, jestliže škodu způsobil úmyslně nebo z nedbalosti.

V poučeních o bezpečnosti a ochraně zdraví je třeba se problematice vzniklých škod věnovat a žáky opakovaně upozorňovat na jednání, které k poškození majetku vede a jak se takovému jednání vyhnout.

Jak postupovat při vzniku škody

Jakmile vznikne škoda na školním majetku, je třeba o celé záležitosti vyhotovit záznam a pokusit se odhalit viníka.

V případě, že viníka škola zná, může na něm (jeho zákonném zástupci) vymáhat náhradu škody.

V případě, že nedojde mezi zákonnými zástupci nezletilého dítěte a školou k dohodě o náhradu škody, může škola vymáhat náhradu soudní cestou.        

 

PORUCHA PŘÍJMU POTRAVY

Prevence

  • poskytnout žákům dostatek správných informací o výskytu, příčinách i důsledcích poruch příjmu potravy,
  • vést žáky ke zdravým stravovacím návykům,
  • podporovat pozitivní sociální klima ve škole,
  • vytvářet podmínky pro osobnostní rozvoj každého žáka, pro posilování sebedůvěry s cílem omezovat projevy sebedestruktivního chováníRIZIKOVÉ CHOVÁNÍ
  • besedy v předmětu Zdravotní a rodinné výchovy
  • prevence v oblasti dopravní výchovy začíná na prvním stupni naší základních školy – viz učební plán. Garantem je pí uč. Dostálová.

 

 

Minimální standard bezpečnosti

 

1. Škola využívá pro vstup žáků, zaměstnanců a cizích osob pouze jeden vchod, který je zabezpečen proti vniknutí cizích osob a vstup do něj je monitorován. Další možný vstup je zabezpečen, ale nebrání bezpečnému úniku osob v případě požáru. Užívá se jako vstup pro zaměstnance a další osoby, které se účastní např. dalšího vzdělávání v prostorách školy.

 

2. Škola vpouští cizí osoby do prostor školy až po ověření účelu jejich vstupu do budovy.

 

3. Škola má uzamykatelné vstupy do budov i dalších prostor v areálu školy. Na začátku, v průběhu dne i na jeho konci má škola vstupy zabezpečeny.

 

4. Škola zamezuje nepovolaným osobám přístup do dalších prostor školy, které nejsou určeny pro poskytování vzdělání / sklepy, půda, sklad, kotelna /. Výjimku tvoří specifické provozní případy.

 

5. Škola zajišťuje průběžný dohled nad žáky ve všech prostorách školy po celou dobu školního vyučování. V době nemoci vyučujících je zajištěno zastoupení.

 

6. Škola zajišťuje dohled nad žáky i při akcích souvisejících se vzděláváním.

 

7. Škola v případě avizovaného nebezpečí využije možnosti posílení ostrahy budovy městskou či státní policií.

 

8. Škola analyzuje případná rizika a má zpracovány dokumenty pro mimořádné události,

viz Krizový plán školy.

 

9. Škola informuje zákonné zástupce žáků o obsahu vnitřního řádu školy.

Má vymezen formální rámec bezpečnosti a ochrany zdraví včetně pojmenování rizik.

Všechny odborné učebny a sportovní zařízení se řídí dílčím řádem.

 

10. Škola při eliminaci bezpečnostních rizik spolupracuje se zřizovatelem, se zákonnými zástupci žáků, policií, složkami integrovaného záchranného systému a se školskou radou.

 

 V Lanškrouně dne 10.9.2018

 

 

Ostatní

Důležité informace

Seznam žáků přijatých do 1.třídy

14.05.2019 VÍCE

14.05.2019 - Seznam žáků přijatých do 1.třídy

13935868 

28935946 

33936008 

08936086 

25936148 

09936226 

12936289 

49936367 

48752510 

54936429 

20936507 

42936570 

38936648 

18936710 

47936788 

48936850 

01936991 

07937131 

40937209 

21937272 

02937350 

29937412 

27937490 

03937630 

06937693 

39258401 

23568974 

43937771 

34937833 

19938114 

50938192 

39938473 

51938613 

12344321 

35938754 

17938816 

31938894 

24938956 

44939034 

26939097 

23939128 

45939206 

37939268 

36939440 

22939549 

Zápis do 1.třídy na šk. rok 2019/2020

09.04.2019 VÍCE

09.04.2019 - Zápis do 1.třídy na šk. rok 2019/2020

Zápis žáků do první třídy na školní rok 2019/2020

proběhne ve středu 24. 4. 2019

od 13 do 17hodin v budově 1. stupně

 na náměstí  J. M. Marků 80.

Kritéria přijímání žáků do 1. ročníku:

Budou přijati žáci, kteří k naší škole spádově patří.

ulice: 5. května, 28. října, B. Němcové, Česká, Dvořákova, E. Krásnohorské, Franze Kafky, Hradební, Italská, Jilemnického, K. Čapka, K. Světlé, Kežmarská, Kollárova, Kozinova, M.Alše, Maďarská, Máchova, Malé náměstí, Mánesova, Marka Marků, NaTerase, NaValech, nám.A.Jiráska, nám. J. M. Marků, Obora, P. Bezruče, Pivovarská, Pivovarské náměstí, Purkyňova, Rybniční, S. Čecha, Sadová, Sládkova, Sokolská, Strážní, Školní, T.G.Masaryka, Tovární, U Stadionu, Údolní, Úzká, Vančurova, Vodní, Za Střelnicí.

Do naplnění kapacity školy budou přednostně přijati žáci, kteří mají na naší škole sourozence.

Další zájemci o přijetí budou vybráni losem až do naplnění kapacity školy.

Daruj škole knihu

01.04.2019 VÍCE

01.04.2019 - Daruj škole knihu

 

Schválený rozpočet na rok 2019 a střednědobý výhled rozpočtu na roky 2020 a 2021

06.02.2019 VÍCE

06.02.2019 - Schválený rozpočet na rok 2019 a střednědobý výhled rozpočtu na roky 2020 a 2021

Základní škola Lanškroun, náměstí Aloise Jiráska 139, okr. Ústí nad Orlicí, IČO: 61234001
         
Rozpočet příspěvkové organizace na rok 2019    
Základní škola Lanškroun, náměstí Aloise Jiráska 139,                                                        okr. Ústí nad Orlicí   IČO: 61234001    
VÝNOSY Hlavní   činnost Hospodářská činnost    
Vlastní výnosy 800 265 000    
Úplata za školní družinu 155 000      
Zúčtování fondů 200 000      
Příspěvek od zřizovatele 2 533 000      
Dotace MŠMT  28 591 463      
VÝNOSY CELKEM 31 480 263 265 000    
NÁKLADY        
Energie 773 000 32 500    
Ostatní provozní náklady  2 115 800 140 600    
z toho opravy a udržování 500 000      
z toho nákup drobného dlouhodobého majetku 500 000      
Náklady hrazené z dotace MŠMT 28 591 463      
NÁKLADY  CELKEM 31 480 263 173 100    
         
         
Střednědobý výhled rozpočtu příspěvkové organizace
Základní škola Lanškroun, náměstí Aloise Jiráska 139, okr. Ústí nad Orlicí   IČO: 61234001
  Hlavní činnost Hospodářská činnost
VÝNOSY rok 2020 rok 2021 rok 2020 rok 2021
Vlastní výnosy 100 000 100 000 260 000 270 000
Úplata za školní družinu 155 000 160 000    
Dotace MŠMT na přímé náklady na vzdělávání  29 000 000 30 000 000    
Příspěvek od zřizovatele 2 300 000 2 300 000    
VÝNOSY CELKEM 31 555 000 32 560 000 260 000 270 000
NÁKLADY        
Provozní náklady 31 555 000 32 560 000 185 000 200 000
Energie 800 000 800 000 30 000 35 000
Opravy  500 000 500 000 15 000 20 000
Drobný dlouhodobý hmotný majetek 400 000 400 000 0 0
Ostatní provozní náklady  855 000 860 000 20 000 20 000
Mzdové  náklady včetně zákonného pojistného 29 000 000 30 000 000 120 000 125 000
Investiční náklady 0 0 0 0
Dlouhodobý hmotný majetek        
NÁKLADY  CELKEM 31 555 000 32 560 000 185 000 200 000
         
Schválila RM svým usnesením č. 54/RM/2019 v Lanškrouně dne 04.02.2019.    

Upozornění rodičům.

25.09.2018 VÍCE

25.09.2018 - Upozornění rodičům.

Vážení rodiče,

z důvodu bezpečnosti Vašich dětí a jejich věcí Vás žádáme, abyste vstupovali do budovy pouze v případě, že si jdete dítě vyzvednout. Nemůžeme tolerovat ranní doprovázení dětí do šaten nebo do tříd, ani odpolední čekání na dítě v budově školy. Děkujeme za pochopení.

 

PROVOZ ŠD O PRÁZDNINÁCH šk.r. 2018 – 2019

29.08.2018 VÍCE

29.08.2018 - PROVOZ ŠD O PRÁZDNINÁCH šk.r. 2018 – 2019

   PROVOZ  ŠD  O  PRÁZDNINÁCH   šk.r. 2018 – 2019

 

Provoz  zajišťuje ŠD ZŠ Dobrovského, Lanškroun.

Při zájmu je nutné přihlásit dítě ve své ŠD nejméně 14 dní předem.

 

    PROVOZ  ŠD  SRPEN 2019

Provoz zajišťuje ŠD ZŠ Dobrovského, Lanškroun.

LETNÍ  PRÁZDNINY  : od 1.7. – 18.8.2019 ŠD uzavřena (dovolená)

                                        : provoz od 19.8. – 30.8.2019 (při zájmu   

                                        přihlásit dítě do 14.6.2019 ve své ŠD).

         V této době si rodiče zajišťují obědy dle provozu školní jídelny..

Organizace školního roku

29.08.2018 VÍCE

29.08.2018 - Organizace školního roku

Organizace školního roku 2018/2019

Období školního vyučování ve školním roce 2018/2019 začne v pondělí 3. září 2018.
Vyučování bude v prvním pololetí ukončeno ve čtvrtek 31. ledna 2019. Období školního
vyučování ve druhém pololetí bude ukončeno v pátek 28. června 2019.
Podzimní prázdniny připadnou na pondělí 29. října a úterý 30. října 2018.
Vánoční prázdniny budou zahájeny v sobotu 22. prosince 2018 a skončí ve středu
2. ledna 2019. Vyučování začne ve čtvrtek 3. ledna 2019.
Jednodenní pololetní prázdniny připadnou na pátek 1. února 2019.
Jarní prázdniny v délce jednoho týdne jsou ve dnech 4.2. - 10. 2. 2019.

Velikonoční prázdniny připadnou na čtvrtek 18. dubna 2019, pátek 19. dubna 2019 je
tzv. ostatním svátkem.
Hlavní prázdniny budou trvat od soboty 29. června 2019 do neděle 1. září 2019.

Kritéria přijímání žáků do ŠD

24.06.2018 VÍCE

24.06.2018 - Kritéria přijímání žáků do ŠD

Příjímání žáků do školní družiny – školní rok 2018 – 2019

       O tom, zda bude žák přijat k mimoškolnímu vzdělávání rozhoduje podle školského zákona výlučně ředitel ZŠ na základě vyplněných náležitostí v písemné přihlášce a kriterií pro přijetí. Jedná se o správní řízení a ředitel jako správní orgán, musí respektovat správní řád – tj. musí jednat nezávisle a nestranně. Školský zákon vylučuje možnost, aby do rozhodování ředitele zasahoval nebo ho ovlivňoval zřizovatel školy. Účast na mimoškolním vzdělávání je právem a zájmem žáka, nikoli jeho rodičů. Ředitel si je vědom faktu, že z kapacitních důvodů musí být někteří žáci odmítnuti. Žáci jsou přijímáni do vyčerpání kapacity. Přihlášky jsou uloženy u vychovatelek. Kapacita pro školní rok 2018/ 2019 je 150 žáků – 5 oddělení

školní družiny.

 Kritéria pro přijetí žáka do školní družiny

1)  Žáci prvních a druhých tříd.

2)  Žáci třetích tříd

  a)  přednost mají dojíždějící  žáci z okolních obcí

  b)  žáci se sociálním a zdravotním znevýhodněním

  c) žáci mající sourozence v ŠD na ZŠ Al. Jiráska 139, Lanškroun        

  d) ostatní žáci podle data narození (nejmladší) do naplnění kapacity

 V případě, že se v průběhu školního roku do ŠD bude hlásit nový žák, který bude plně využívat ŠD, může dojít k vyřazení jiného žáka z docházky ŠD, pokud nebude splňovat kritéria.

 Žáci 3. Tříd – nabízíme možnost ranní družiny, odpolední družina pouze v případě volné

                       kapacity (tato informace bude k dispozici v prvním zářijovém týdnu)

 V případě, že bude volná kapacita ŠD, mohou být do ŠD přijati i žáci 4. tříd.

Tento pokyn má platnost pro přijímání žáků do školní družiny na školní rok 2018 – 2019.

                                                                                  Mgr. Monika Dušková

                                                                                       ředitelka školy

Přihlašování do Bakalářů přes mobilní aplikaci

16.04.2018 VÍCE

16.04.2018 - Přihlašování do Bakalářů přes mobilní aplikaci

Upozorňujeme rodiče, kteří se přihlašují do Bakalářů přes mobilní aplikaci, že je nutné aplikaci smazat a poté znovu naistalovat. Potom již přihlášení funguje.

Schválený rozpočet příspěvkové organizace na rok 2018

07.12.2017 VÍCE

07.12.2017 - Schválený rozpočet příspěvkové organizace na rok 2018

Schválený rozpočet příspěvkové organizace na rok 2018

Základní škola Lanškroun, náměstí Aloise Jiráska 139,                                  okr. Ústí nad Orlicí   IČO: 61234001

VÝNOSY

Hlavní   činnost

Hospodářská činnost

Vlastní výnosy

191 000

250 000

Úplata za školní družinu

150 000

 

Zúčtování fondů

185 000

 

Příspěvek od zřizovatele

1 650 000

 

Dotace Mikroprojekt Glacensis

350 000

 

Dotace MŠMT

21 876 767

 

VÝNOSY CELKEM

24 402 767

250 000

NÁKLADY

 

 

Energie

846 000

30 000

Ostatní provozní náklady

1 680 000

183 500

Náklady hrazené z dotace MŠMT

21 876 767

 

NÁKLADY  CELKEM

24 402 767

213 500

 RM schválila na svém jednání dne 27.11.2017 usnesením č. 670/RM/2017 rozpočet na rok 2018 

Schválený střednědobý výhled rozpočtu na roky 2019 a 2020

07.12.2017 VÍCE

07.12.2017 - Schválený střednědobý výhled rozpočtu na roky 2019 a 2020

Schválený střednědobý výhled rozpočtu na roky 2019 a 2020

Základní škola Lanškroun, náměstí Aloise Jiráska 139, okr. Ústí nad Orlicí   IČO: 61234001

 

Hlavní činnost

Hospodářská činnost

VÝNOSY

rok 2019

rok 2020

rok 2019

rok 2020

Vlastní výnosy

130 000

140 000

240 000

260 000

Úplata za školní družinu

150 000

150 000

 

 

Příspěvek od zřizovatele

2 200 000

2 400 000

 

 

Dotace MŠMT

24 700 000

28 500 000

 

 

VÝNOSY CELKEM

27 180 000

31 190 000

240 000

260 000

NÁKLADY

 

 

 

 

Energie

980 000

1 200 000

20 000

30 000

Ostatní provozní náklady

1 500 000

1 490 000

165 000

180 000

Náklady hrazené z dotace MŠMT

24 700 000

28 500 000

 

160 000

NÁKLADY  CELKEM

27 180 000

31 190 000

185 000

370 000

 

RM schválila na svém jednání dne 27.11.2017 usnesením č. 670/RM/2017  střednědobý výhled rozpočtů na roky 2019 a 2020

 
     
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         

Zákaz používání mobilních telefonů ve škole

01.02.2017 VÍCE

01.02.2017 - Zákaz používání mobilních telefonů ve škole

Zákaz používání mobilních telefonů ve škole

Zakazuje se jakékoliv používání mobilních telefonů a jakékoliv jiné techniky, která umožňuje přenos telefonních hovorů, pořizování fotografií či nahrávaní videí po dobu školního vyučování. Při příchodu do školy je tato technika vypnutá a žák ji má po celou dobu školního vyučování uschovanou. Při nedodržení si škola vyhrazuje právo  na dočasné zabavení takové techniky. Technika bude vydána zákonným zástupcům oproti podpisu.

Postup při zabavení:

  1. Žák si mobilní telefon, či jinou techniku vypne. Pod dohledem učitele je telefon vložen do „bublinkové“ obálky. Obálka je zalepena a podepsána žákem a učitelem přes zalepení.
  2. Obálku odnese žák s učitelem do ředitelny, kde bude uschována do doby, než si danou věc vyzvedne zákonný zástupce. Na 1.st. předají žáci s vyučujícím telefon paní učitelce Dostálové (týká se žáků od 3. ročníku)
  3. Zákonný zástupce je neprodleně informován, že dítě je bez mobilního telefonu.

Žáci 1. stupně mohou bezprostředně po příchodu do školy informovat rodiče o příchodu, ihned poté mobilní telefon vypínají.

Upozornění pro žáky 1.-2. ročníku

Žáci  1.-2. ročníku nesmí používat mobilní telefony, ale sankce nebudou tak přísné. Nejprve domluva vyučujícího s žákem, a pokud se bude situace opakovat, následuje projednání s rodiči.                     

 Je nepřípustné využívat jakékoliv vlastní přenosné zařízení o přestávkách nebo ve školní družině. 

Upozornění

08.01.2016 VÍCE

08.01.2016 - Upozornění

UPOZORNĚNÍ

 

Upozorňujeme rodiče, kteří ráno přivážejí své děti do naší školy na náměstí J.M. Marků, aby dbali zvýšené opatrnosti. Před budovou čeká velký počet žáků, další přicházejí a musí přejít přes komunikaci, na které řidiči zastavují a posléze se rozjíždějí. Za současných ztížených povětrnostních podmínek zde nastává velmi nepřehledná situace. Apelujeme tedy na všechny řidiče - rodiče, aby byli ohleduplní k ostatním a pokud možno zastavovali v ulici Nádražní.

Přístupový systém do budovy 1. stupně

29.09.2015 VÍCE

29.09.2015 - Přístupový systém do budovy 1. stupně

V provozu je již čipový přístupový systém do školy. Žáci musí při každém vstupu do školy čip použít a to i v případě, kdy jsou dveře otevřeny. Systém je propojen i s EŽK, takže budete mít možnost se přesvědčit, že Vaše dítě je ve  škole. Navíc i my, při kontrole žáků ve třídách, budeme mít lepší přehled.

Čtečka čipů je ještě umístěna na vstupu do školy od školní jídelny. Vstoupit do školy bude možné jen v určitých denních časech tak, aby dítě mohlo vstoupit do školy v době vyučování.

Pokud by byly problémy se vstupem, třídní učitelé pošlou žáky s čipy za p. uč. Hejlem. Na čip není potřeba nahrávat žádnou aplikaci, protože každý čip na oběd má své jedinečné číslo, které je v systému zaregistrováno a podle tohoto kódu systém vstup umožní. Pokud čip ztratíte a zakoupíte nový, je potřeba jej znovu zaregistrovat i do školního systému vstupu.

Zabezpečení školy

17.10.2014 VÍCE

17.10.2014 - Zabezpečení školy

V zájmu bezpečnosti dětí je budova školy pro veřejnost uzavřena.

Přístup všech nepovolaných osob do budovy školy je omezen.

Každý návštěvník školy se musí hlásit v ředitelně školy nebo u paní ekonomky. (týká se budovy 2. stupně)

Osoby, které nejsou zaměstnanci nebo žáky této školy, se nesmi zdržovat v budově školy!

Prosím, abyste toto upozornění pochopili a respektovali. Jedná se především o bezpečnost našich žáků.

Nová metoda CLIL na naší škole

10.01.2013 VÍCE

10.01.2013 - Nová metoda CLIL na naší škole

V příštím školním roce začne naše škola naplňovat novou dlouhodobější koncepci školy (2013- 2017). Chtěli bychom Vás touto cestou stručně seznámit s hlavními změnami nebo novinkami, které se na naší škole objeví už od září 2013. Především jde o nový způsob výuky metodou CLIL. Content and language integrated learning (CLIL) je anglická zkratka označující výuku, kdy se vyučuje nejazykový i jazykový předmět současně, tzn. integrovaně. Nejazykový předmět je tedy vyučován prostřednictvím cizího jazyka a cizí jazyk pomocí nejazykového předmětu. Žáci si tak osvojují znalosti a dovednosti v obou předmětech současně. Budeme postupovat pomalým tempem, ale vytrvale a intenzivně. Zjednodušeně jde o to, abychom jazykový předmět v tomto případě angličtinu, integrovali nejprve do předmětů výchovného charakteru(VV, HV, Pč) a postupně ji zaváděli i do předmětů odborných. Pedagogové musí samozřejmě projít mnoha školeními, aby zaručili určitou úroveň a kvalitu této metody. Předpokládáme, že od příštího roku začneme intenzivně na celém 1. stupni a v 6. ročnících 2. stupně, především ve výchovných předmětech. Další roky budeme tuto metodu rozšiřovat. Věříme, že tímto způsobem zatraktivníme pro žáky výuku, ale hlavně žáci nenásilnou formou a mnohem snáze získají znalosti a komunikační dovednosti v angličtině. Další novinkou na naší škole bude od příštího školního roku nový volitelný předmět, který se bude týkat základů programování a robotiky. Tímto předmětem chceme mimo jiné zvyšovat technické vzdělání našich žáků. Předpokládáme, že postupně dojde i k jistému přerodu předmětu informatika. Absolventi kybernetiky a robotiky se uplatní prakticky ve všech oborech (od technických až po medicínu). Naším cílem je žáky připravit na studium na středních školách tohoto typu, neboť tyto obory mají velkou budoucnost. Pokud se chcete o CLILu dovědět víc, na našich webových stránkách v sekci O ŠKOLE, v části AKTUALITY jsou základní informace o této metodě a dále je tam několik odkazů na internetové stránky s informacemi o metodě CLIL.