Prezenční výuka bude pouze pro žáky 1. a 2. ročníku.
Pro ostatní žáky je povinné vzdělávání distančním způsobem. dle rozvrhu hodin, který je stále aktualizován a žáci mají povinnost každý den zkontrolovat rozvrh hodin na další den.
Jsou umožněny prezenční individuální konzultace ve škole vždy po domluvě s vyučujícím. Prezenční výuka probíhá v homogenních skupinách (kolektivy jednotlivých tříd se neslučují, ani jinak neprolínají). Žáci a zaměstnanci školy (i další osoby pohybující se ve škole) mají povinnost nosit roušky po celou dobu pobytu ve škole. Je zakázán zpěv a sportovní činnosti při vzdělávání. Za podmínky zachování homogenity skupiny je možné realizovat vzdělávací činnosti ve venkovních prostorách i mimo areál školy nebo školského zařízení. Doporučuje se během dne zařadit pobyt žáků na čerstvém vzduchu podle možností školy.
Školní družina
ŠD je pro 1. a 2. ročníky otevřena od 6:00 do 16:00
21.09.2020 - Vydání mimořádných opatření ministerstva zdravotnictví
Vážení rodiče, prosím, aby Vaše děti respektovaly a dodržovaly nařízení povinného nošení roušek ve vnitřních prostrách školy a u žáků 2.st ve třídách při vyučování. Dle odkazu:
se můžete přesvědčit, že to není náš výmysl, ale ukládá nám to ministerstvo zdravotnictví. Jsme státní oragnizací, která musí tato nařízení respektovat a řídit se jimi.
Buďme k sobě ohleduplní a neohrožujme zbytečně nikoho kolem nás. Představte si tuto situaci obráceně. Kdybychom toto nařízení nerspektovali a nechali žáky bez roušek a mnozí členové Vašich rodin by onemocněli. Kdo by byl 1., na koho byste ukázali? Ano, škola, která nedodržela své povinnosti.
Prosím o toleranci, o ohleduplnost - i přes jistou nekonfortnost, kterou zažívají Vaše děti. Pedagogové s rouškou musí několik hodin učit a také to musí zvládnout. Pojďme spolupracovat a být k sobě tolaerantní, ohleduplní a promiňte mi ta slova - nesnažme se za každnou cenu hledat nějaké výhody, kličky či úlevy, kde to v této chvíli není na místě.
Vážení rodiče, vzhledem k tomu, že na naší škole se vyskytl zaměstnanec pozitivní na koronavir a někteří žáci a pedagogové museli do karantény, chtěla bych Vás ujistit, že děláme všechna opatření, která by měla chránit Vaše děti i nás - zaměstnance školy. Bohužel vhledem ke GDPR Vám mnoho informací podat nemůžeme.
Veškeré kroky, které v této situaci podnikáme, jsou v souladu s instrukcemi KHS Pardubice. Není v naší kompetenci rozhodovat, kdo jde nebo nejde do karantény.
Každým dnem je situace jiná a my ji každý den řešíme a vždy tak, aby Vaše děti nebyly ohrožené. Ujišťuji Vás, že vždy postupujeme dle instrukcí KHS.
Hygienická opatření: Povinnost každého žáka mít u sebe 2 roušky (pro případ aktuálního nutného použití) Při vstupu do budov dezinfekce rukou (mohou si nosit svou) Vstup do budov je povolen pouze žákům!
(výjimku mají zákonní zástupci žáků 1. třídy dne 1. 9. 2020)
Do školy nebude vpuštěn žák s příznaky infekčního onemocnění V případě zjištění příznaků v průběhu výuky, bude žák neprodleně izolován a budou kontaktováni rodiče, kteří mají povinnost si dítě neprodleně vyzvednout.
13.05.2020 - Znovuotevření školy pro žáky 1.stupně
V souladu s usnesením vlády č. 491 ze dne 30. dubna 2020 je od 25. 5. 2020 umožněna osobní přítomnost žákům 1.st. účastnit se vzdělávacích aktivit
Zákonní zástupci musí informovat třídního učitele nejpozději do 18. 5. 2020, zda jejich dítě nastoupí 25. 5. 2020 do školy.
Docházka je dobrovolná a bude probíhat ve skupině v maximálním počtu 15 žáků. Složení skupin je neměnné po celou dobu. O zařazení žáků do skupin rozhoduje ředitelka školy. Žáka nelze zařadit do školní skupiny později, než k 25. 5. 2020. (Skupiny žáků, mohou být tvořeny žáky z různých tříd a ročníků 1. st.)
V případě, že zájem o přítomnost žáků překročí možnosti školy (technické, personální apod.), rozhodne ředitelka školy o přijetí žáků do skupiny podle následujících kritérií:
1. Věk dítěte - skupiny velikosti do 15 žáků budou zřizovány od nejnižších ročníků výše až do vyčerpání kapacity školy. 2. Umístění sourozence již zařazeného dítěte.
Před vstupem do školy tj. 25.5. odevzdá žák vyplněné čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění, které bude opatřeno podpisem zákonného zástupce (formulář naleznete na webových stránkách v sekci ostatní – dokumenty a formuláře).
Časový rozsah a organizace vzdělávacích aktivit: Ranní školní družina není poskytovaná.
Dopolední část • bude trvat každý den maximálně 4 vyučovací jednotky • obsah vzdělávání dopolední části vychází ze vzdělávacího obsahu ŠVP školy Odpolední část • bude každý den zajišťovat zájmové vzdělávání žáků od 1. do 3. třídy a to do 15. 00 hodin • zájmové vzdělávání v této podobě není školní družinou, a bude poskytováno bezplatně a mohou se ho účastnit i žáci nezapsaní do ŠD.
Školní stravování Školní jídelna bude otevřena pouze pro žáky i pedagogy, kteří se účastní výuky.
Docházka Škola povede evidenci o docházce žáků do skupin, absence se nezapočítává do absence na vysvědčení. V případě nepřítomnosti žáka delší než 3 dny žádá škola informaci od zákonného zástupce o důvodech nepřítomnosti a o tom, zda bude žák nadále do skupiny docházet.
Distanční forma vzdělávání bude upravena tak, aby byla škola schopna přednostně zajistit výuku prezenční.
Hygienická opatření: • vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám • všichni žáci i zaměstnanci školy nosí ve společných prostorách roušky, • odstupy 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními, • povinnost zakrytí úst a nosu • každý žák bude mít s sebou minimálně 2 roušky (z toho 1 rezervní, která bude uložena v igelitovém sáčku), balíček papírových kapesníčků na utření rukou po umytí a i když ve škole máme připravená desinfekční mýdla, bylo by dobré, kdyby měl každý svou desinfekci,kterou běžně na ruce používá.
• žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla;v opačném případě může být žák vyřazen ze skupiny • neprodleně po příchodu do třídy musí každý použít dezinfekci na ruce • v průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani pedagogičtí pracovníci nosit roušku, pokud je zachován rozestup 2 metry (nejméně 1,5 metru). Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. při skupinové práci), musí se roušky nosit i ve třídě, • při sejmutí si každý žák ukládá roušku do sáčku, • žáci si po každém vzdělávacím bloku vydezinfikují nebo umyjí ruce ve své třídě.
Snažíme se maximálně naplnit doporučení MŠMT z dokumentu Ochrana zdraví a provoz základních škol v období do konce školního roku 2019/2020. Věřte, že pro bezpečnost Vašich dětí děláme maximum, přesto upozorňuji, že není v našich silách zajistit např. dodržování povinných rozestupů při shromažďování dětí před školou, pohybu po škole ve společných prostorách apod.
Podrobnější informace k organizaci dostanete od třídních učitelů žáků po uzavření přihlášek 18. 5. 2020. Sledujete prosím EŽK.
Seznam žáků přijatých do 1.třídy pro školní rok 2020 - 2021
Vážení rodiče, v souladu s mimořádnými opatřeními vydanými MŠMT a stávajícími právními předpisy proběhne letošní zápis bez osobního kontaktu s dětmi, pouze korespondenčně.
Po ukončení mimořádných opatření budeme organizovat akci pro budoucí prvňáčky, aby se mohli seznámit s prostředím školy, rodiče zde dostanou všechny potřebné informace. Termín bude stanoven až po ukončení mimořádného opatření.
TERMÍN ZÁPISU DO 1. ROČNÍKU PRO ŠKOLNÍ ROK 2020/2021:
Od 1. 4. 2020 do 30. 4. 2020
Povinnost rodičů (zákonných zástupců dítěte) přihlásit dítě k zápisu do školy plyne z § 36 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění.
Školní docházka začíná dle zákona 561/2004Sb., §36, odst. 3 pro děti narozené od 01. 09. 2013 do 31. 08.2014.
Zápis je povinný i pro děti, které budou žádat o odklad školní docházky
Zápis je povinný i pro děti, kterým byl udělen v loňském roce odklad školní docházky
PODÁNÍ ŽÁDOSTI O PŘIJETÍ
Poštou
E-mailem s uznávaným elektronickým podpisem
Do datové schránky školy
Osobním předáním, ale pouze po telefonické domluvě s vedením školy
PODKLADY K ŽÁDOSTI O PŘIJETÍ
Žádost o přijetí (pokud byla žádost předána do mateřské školy, nemusíte nic řešit)
PODKLADY K ŽÁDOSTI O ODKLAD
Žádost o odklad
Vyjádření PPP nebo SPC
Vyjádření odborného lékaře nebo klinického psychologa
Protože v současné době je provoz pedagogicko–psychologických poraden omezen, je možné, že při zápise budou některé žádosti o odklad bez potřebných vyjádření. V tomto případě se řízení přeruší vždy na požádání žadatele (zákonného zástupce).
POSTUP
Na základě přijetí vašich žádostí bude zákonným zástupcům zasláno registrační číslo dítěte. Dne 14. 5. 2020 najdete na webových stránkách naší školy zveřejněná registrační číslapřijatých/nepřijatých dětí - po dobu 14 dnů - tedy do 29.5.2020
SPÁDOVOST
Do základních škol se přednostně zařazují děti, které mají trvalý pobyt ve spádovém obvodu školy. Spádové obvody základních škol jsou stanoveny vyhláškou zřizovatele platnou v době konání zápisu do 1. ročníku ZŠ.
děkuji Vám, že i v této nelehké situaci většina z Vás vede své děti k zodpovědnosti a snažíte se, aby reagovaly na domácí přípravu, kterou jim zadávají učitelé. Jsem na naše žáky pyšná.
Děkuji všem učitelům naší školy, že se snaží předávat učební látku žákům, používají nové technologie a nástroje předávání informací.
Všichni se učíme a věřím, že i když byl začátek velmi těžký, časem nám to přinese jistý pozitivní posun.
Pro učitele je to výzva, aby našli jiné způsoby i nové nástroje pro distanční výuku.
Žákům tato doba přinese možnost se naučit více samostatnosti, prověřit svoje schopnosti, dovednosti a kreativitu.
Věřím, že rodičům to po čase přinese radost z výsledků svých dětí.
Vzhledem k šíření zprávy o infekci na naší škole, upozorňuji, že pokud někomu hrozí nějaké nebezpečí, budete přímo kontaktováni KHS. Pokud máte nějaké zdravotní potíže, volejte lékaře. O karanténě nerozhodujeme my, ale KHS Pardubice, proto od nás žádné infomrace v tomto ohledu nečekejte. Podávání informací musí být v souladu s GDPR a zároveň musí být podložené KHS. Jakoukoliv informaci, kterou Vám budeme moci předat, Vám samozřejmě okamžitě sdělíme.
Sledujte prosím webové stránky školy, kde najdete zadání na domácí přípravu pro žáky naší školy v jednotlivých předmětech, které budeme aktualizovat od pondělí 16.3. každý den. Další informace naleznete i na EŽK.
Potvrzení žádosti o ošetřovné při péči o dítě do 13let z důvodů uzavření školy:
Rodiče napíšou celé jméno dítěte, u kterého chtějí tuto žádost uplatňovat na email: kancelar@zsaj.cz
Formulář vyplníme, potvrdíme a oskenovaný zašleme zpět.
Sledujte další informace na našich stránkách, budeme je průběžně aktualizovat dle vývoje situace.
Chtěli byste si složit jazykové zkoušky Cambridge ve školním roce 2019/2020?
Naše škola se stala centrem zkoušek Cambridge English a nabízí složení některé z mezinárodně uznávaných jazykových zkoušek za bezkonkurenčně nízkou cenu. Jazykové zkoušky Cambridge English Language Assessment patří k nejprestižnějším mezinárodním zkouškám z angličtiny na světě.
Jazykové zkoušky YLE na úrovních pre A1-Starters, A1-Movers a A2-Flyers jsou určeny dětem na základních školách. Jsou velmi populární, protože děti zábavnou formou motivují ke zlepšování se, jsou praktické a poskytují jedinečný přehled o pokroku dítěte v osvojování si anglického jazyka. Všichni, kdo se zkoušky zúčastní, obdrží certifikát, kde je každá jazyková kompetence odměněna počtem erbů.
Zkoušky na vyšších úrovních pro dospělé (PET, FCE, CAE) bude možné složit ve stejný den jako zkoušky YLE.
Víc informací, ceny a ukázkové testy najdete tady:
Období školního vyučování ve školním roce 2019/2020 začne ve všech základních školách, středních školách, základních uměleckých školách a konzervatořích v pondělí 2. září 2019. Vyučování bude v prvním pololetí ukončeno ve čtvrtek 30. ledna 2020. Období školního vyučování ve druhém pololetí bude ukončeno v úterý 30. června 2020.
Podzimní prázdniny připadnou na úterý 29. října a středu 30. října 2019.
Vánoční prázdniny budou zahájeny v pondělí 23. prosince 2019 a skončí v pátek 3. ledna 2020. Vyučování začne v pondělí 6. ledna 2020.
Jednodenní pololetní prázdniny připadnou na pátek 31. ledna 2020.
Jarní prázdniny v délce jednoho týdne jsou podle sídla školy stanoveny takto:
Termín jarních prázdnin Okres nebo obvod hl. města Prahy
3. 2. - 9. 2. 2020 Mladá Boleslav, Příbram, Tábor, Prachatice, Strakonice, Ústí nad Labem, Chomutov, Most, Jičín, Rychnov nad Kněžnou, Olomouc, Šumperk, Opava, Jeseník
10. 2. - 16. 2. 2020 Benešov, Beroun, Rokycany, České Budějovice, Český Krumlov, Klatovy, Trutnov, Pardubice, Chrudim, Svitavy, Ústí nad Orlicí, Ostrava-město, Prostějov
24. 2. - 1. 3. 2020 Praha 6 až 10, Cheb, Karlovy Vary, Sokolov, Nymburk, Jindřichův Hradec, Litoměřice, Děčín, Přerov, Frýdek-Místek
2. 3. - 8. 3. 2020 Kroměříž, Uherské Hradiště, Vsetín, Zlín, Praha-východ, Praha-západ, Mělník, Rakovník, Plzeň-město, Plzeň-sever, Plzeň-jih, Hradec Králové, Teplice, Nový Jičín
9. 3. - 15. 3. 2020 Česká Lípa, Jablonec nad Nisou, Liberec, Semily, Havlíčkův Brod, Jihlava, Pelhřimov, Třebíč, Žďár nad Sázavou, Kladno, Kolín, Kutná Hora, Písek, Náchod, Bruntál
Velikonoční prázdniny připadnou na čtvrtek 9. dubna 2020. Pátek 10. dubna 2020 je tzv. ostatním svátkem podle zákona č. 245/2000 Sb., o státních svátcích, o ostatních svátcích, o významných dnech a o dnech pracovního klidu, ve znění pozdějších předpisů.
Hlavní prázdniny budou trvat od středy 1. července 2020 do pondělí 31. srpna 2020. Období školního vyučování ve školním roce 2020/2021 začne v úterý 1. září 2020.
Přijímání žáků do školní družiny – školní rok 2019 – 2020
O tom, zda bude žák přijat k mimoškolnímu vzdělávání rozhoduje podle školského zákona výlučně ředitel ZŠ na základě vyplněných náležitostí v písemné přihlášce a kriterií pro přijetí. Jedná se o správní řízení a ředitel jako správní orgán, musí respektovat správní řád – tj. musí jednat nezávisle a nestranně. Školský zákon vylučuje možnost, aby do rozhodování ředitele zasahoval nebo ho ovlivňoval zřizovatel školy. Účast na mimoškolním vzdělávání je právem a zájmem žáka, nikoli jeho rodičů. Ředitel si je vědom faktu, že z kapacitních důvodů musí být někteří žáci odmítnuti. Žáci jsou přijímáni do vyčerpání kapacity. Přihlášky jsou uloženy u vychovatelek. Kapacita pro školní rok 2019/ 2020 je 150 žáků – 5 oddělení
školní družiny.
Kritéria pro přijetí žáka do školní družiny
1) Žáci prvních a druhých tříd.
2) Žáci třetích tříd
a) přednost mají dojíždějící žáci z okolních obcí
b) žáci se sociálním a zdravotním znevýhodněním
c) žáci mající sourozence v ŠD na ZŠ Al. Jiráska 139, Lanškroun
d) ostatní žáci podle data narození (nejmladší) do naplnění kapacity
V případě, že se v průběhu školního roku do ŠD bude hlásit nový žák, který bude plně využívat ŠD, může dojít k vyřazení jiného žáka z docházky ŠD, pokud nebude splňovat kritéria.
Žáci 3. Tříd – nabízíme možnost ranní družiny, odpolední družina pouze v případě volné
kapacity (tato informace bude k dispozici v prvním zářijovém týdnu)
V případě, že bude volná kapacita ŠD, mohou být do ŠD přijati i žáci 4. tříd.
Tento pokyn má platnost pro přijímání žáků do školní družiny na školní rok 2019 – 2020.
z důvodu bezpečnosti Vašich dětí a jejich věcí Vás žádáme, abyste vstupovali do budovy pouze v případě, že si jdete dítě vyzvednout. Nemůžeme tolerovat ranní doprovázení dětí do šaten nebo do tříd, ani odpolední čekání na dítě v budově školy. Děkujeme za pochopení.
16.04.2018 - Přihlašování do Bakalářů přes mobilní aplikaci
Upozorňujeme rodiče, kteří se přihlašují do Bakalářů přes mobilní aplikaci, že je nutné aplikaci smazat a poté znovu naistalovat. Potom již přihlášení funguje.
Schválený rozpočet příspěvkové organizace na rok 2018
01.02.2017 - Zákaz používání mobilních telefonů ve škole
Zákaz používání mobilních telefonů ve škole
Zakazuje se jakékoliv používání mobilních telefonů a jakékoliv jiné techniky, která umožňuje přenos telefonních hovorů, pořizování fotografií či nahrávaní videí po dobu školního vyučování. Při příchodu do školy je tato technika vypnutá a žák ji má po celou dobu školního vyučování uschovanou. Při nedodržení si škola vyhrazuje právo na dočasné zabavení takové techniky. Technika bude vydána zákonným zástupcům oproti podpisu.
Postup při zabavení:
Žák si mobilní telefon, či jinou techniku vypne. Pod dohledem učitele je telefon vložen do „bublinkové“ obálky. Obálka je zalepena a podepsána žákem a učitelem přes zalepení.
Obálku odnese žák s učitelem do ředitelny, kde bude uschována do doby, než si danou věc vyzvedne zákonný zástupce. Na 1.st. předají žáci s vyučujícím telefon paní učitelce Dostálové (týká se žáků od 3. ročníku)
Zákonný zástupce je neprodleně informován, že dítě je bez mobilního telefonu.
Žáci 1. stupně mohou bezprostředně po příchodu do školy informovat rodiče o příchodu, ihned poté mobilní telefon vypínají.
Upozornění pro žáky 1.-2. ročníku
Žáci 1.-2. ročníku nesmí používat mobilní telefony, ale sankce nebudou tak přísné. Nejprve domluva vyučujícího s žákem, a pokud se bude situace opakovat, následuje projednání s rodiči.
Je nepřípustné využívat jakékoliv vlastní přenosné zařízení o přestávkách nebo ve školní družině.
Upozorňujeme rodiče, kteří ráno přivážejí své děti do naší školy na náměstí J.M. Marků, aby dbali zvýšené opatrnosti. Před budovou čeká velký počet žáků, další přicházejí a musí přejít přes komunikaci, na které řidiči zastavují a posléze se rozjíždějí. Za současných ztížených povětrnostních podmínek zde nastává velmi nepřehledná situace. Apelujeme tedy na všechny řidiče - rodiče, aby byli ohleduplní k ostatním a pokud možno zastavovali v ulici Nádražní.
29.09.2015 - Přístupový systém do budovy 1. stupně
V provozu je již čipový přístupový systém do školy. Žáci musí při každém vstupu do školy čip použít a to i v případě, kdy jsou dveře otevřeny. Systém je propojen i s EŽK, takže budete mít možnost se přesvědčit, že Vaše dítě je ve škole. Navíc i my, při kontrole žáků ve třídách, budeme mít lepší přehled.
Čtečka čipů je ještě umístěna na vstupu do školy od školní jídelny. Vstoupit do školy bude možné jen v určitých denních časech tak, aby dítě mohlo vstoupit do školy v době vyučování.
Pokud by byly problémy se vstupem, třídní učitelé pošlou žáky s čipy za p. uč. Hejlem. Na čip není potřeba nahrávat žádnou aplikaci, protože každý čip na oběd má své jedinečné číslo, které je v systému zaregistrováno a podle tohoto kódu systém vstup umožní. Pokud čip ztratíte a zakoupíte nový, je potřeba jej znovu zaregistrovat i do školního systému vstupu.
V příštím školním roce začne naše škola naplňovat novou dlouhodobější koncepci školy (2013- 2017). Chtěli bychom Vás touto cestou stručně seznámit s hlavními změnami nebo novinkami, které se na naší škole objeví už od září 2013. Především jde o nový způsob výuky metodou CLIL. Content and language integrated learning (CLIL) je anglická zkratka označující výuku, kdy se vyučuje nejazykový i jazykový předmět současně, tzn. integrovaně. Nejazykový předmět je tedy vyučován prostřednictvím cizího jazyka a cizí jazyk pomocí nejazykového předmětu. Žáci si tak osvojují znalosti a dovednosti v obou předmětech současně. Budeme postupovat pomalým tempem, ale vytrvale a intenzivně. Zjednodušeně jde o to, abychom jazykový předmět v tomto případě angličtinu, integrovali nejprve do předmětů výchovného charakteru(VV, HV, Pč) a postupně ji zaváděli i do předmětů odborných. Pedagogové musí samozřejmě projít mnoha školeními, aby zaručili určitou úroveň a kvalitu této metody. Předpokládáme, že od příštího roku začneme intenzivně na celém 1. stupni a v 6. ročnících 2. stupně, především ve výchovných předmětech. Další roky budeme tuto metodu rozšiřovat. Věříme, že tímto způsobem zatraktivníme pro žáky výuku, ale hlavně žáci nenásilnou formou a mnohem snáze získají znalosti a komunikační dovednosti v angličtině. Další novinkou na naší škole bude od příštího školního roku nový volitelný předmět, který se bude týkat základů programování a robotiky. Tímto předmětem chceme mimo jiné zvyšovat technické vzdělání našich žáků. Předpokládáme, že postupně dojde i k jistému přerodu předmětu informatika. Absolventi kybernetiky a robotiky se uplatní prakticky ve všech oborech (od technických až po medicínu). Naším cílem je žáky připravit na studium na středních školách tohoto typu, neboť tyto obory mají velkou budoucnost. Pokud se chcete o CLILu dovědět víc, na našich webových stránkách v sekci O ŠKOLE, v části AKTUALITY jsou základní informace o této metodě a dále je tam několik odkazů na internetové stránky s informacemi o metodě CLIL.